Sjukstuga råder

Hej på er.

Felicia ligger och sover middag, så jag passar på att skriva några rader igen, det verkar som att blogglusten åter har infunnit sig.

Felicia hade svårt att sova igårkväll med pga allt snor och slem och hostande och sen den rejäla ögoninflammationen hon har på båda ögonen, jag har med fått ögoninflammation, dock bara på det högra ögat.

Har baddat med kamomillte på henne och mig med jämna mellanrum både igår och idag, det lindrar ju lite och gör så att ögonen inte klistras ihop igen på en gång.

Ögoninflammation är ju så himla smittsamt och irriterande och gör lite ont, uscha, vill inte att Felicia ska vara sjuk, hon fick ju feber igen på dagen igår, och sist jag tempade henne idag så hade hon på gränsen, får se om den skjuter i höjden igen.

Jag ringde till vårdcentralen imorse för att höra lite om vi fick komma, och berättade hur det var med henne plus att hon har fått som en liten inflammation på en tå som jag tror hör ihop med det hela som hon har nu, men fick svaret att ögoninflammation behandlar man inte i första taget, utan det får man istället vara noga med byte av handduk m.m varje dag och noga med handhygienen osv, sådana saker som är självklara som jag redan visste.

Hon jag pratade med var jättebra, och det var bara att ringa till jourmottagningen i helgen om det skulle bli värre, dock så kunde jag ringa igen även när om ögoninflammationen inte har blivit bättre efter 5 dagar.

Nu ska vi se om det funkar att lägga upp fler bilder, sen ska jag och Felicia äta lite, hoppas hon får i sig lite, hon är inte så matglad nu när hon är sjuk, imorse  ville hon knappt inte äta yoghurt, bara lite kex.



Det var visst den enda som gick att få upp.

Kram på er.

Kommentarer
Postat av: MarySaintMary

Du har säkert redan kollat det, men bara hyff: har du kollat att det inte är pollenallergi? Det låter ju lite som det om hon har kliande ögon OCH är snuvig och snorig samtidigt. Det är ju full pollensäsong nu.

2010-05-15 @ 19:36:58
URL: http://marysaintmary.wordpress.com/
Postat av: MarySaintMary

Ah, ok, om hon har feber så är det säkert inte det. Hoppas ni blir bättre snart! Resten av din kommentar har jag svarat på i min blogg.

2010-05-15 @ 23:04:53
URL: http://marysaintmary.wordpress.com

Innan du kommenterar:
♥ Varken skitkommentarer eller reklam publiceras, så välj dina ord noga.
♥ Glöm inte att följa min blogg på bloglovin
bloglovin

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Blogg eller Hemsida:

Ditt Spår:

Trackback
RSS 2.0