TGIF..


Idag hade jag ställt klockan på 8 just för att jag tänkte att jag skulle gå upp då inte för att jag var tvungen, men för att stoppa in tvätten i maskin tidigare än kl 10..

Var så trött, så jag snoozade flera gånger fram tills klockan var 9 då gick jag upp, jisses Felicia sov ju fortfarande.

Sprang ner till tvättstugan och laddade en rejäl maskin med tvätt..
Sen sprang jag upp i lägenheten och flisan sover så sött så jag bestämde mig för att hoppa in i duschen en sväng och gjorde mig i ordning.

Passade på att städa också blev ordentligt, svabbade med, nu är svabbningen extra viktig då Felicia spyr på golvet så mycket så moppen åker fram minst ett par gånger i veckan.

Diskade på morgonen med, då det inte fanns en chans till det igår, Felicia har blivit så grinig på kvällarna ska bara äta och äta hela tiden.. så vi körde på en flaska ersättning igår igen.. först vid framåt 8 tiden ville hon då rakt inte ha flaskan utan det var bara tutten som räknades, men sen när hon hade fått vara lite ledsen och utan tutte vid 11 tiden då fick hon en ny flaska ersättning, då åt hon 100ml så det var ju bra så fick hon tutta på mig som efterrätt och hon somnade så gott bredvid mig i sängen, Ja hon fick sova brevid mig, men jag är noga med att det är gott om plats och att hon inte blir för varm osv, är ju så rädd att mosa henne.

Jag vaknade vid 3 tiden inatt och lyfte över henne i sin säng, det blev en liiten protest men jag fick den att gå över puh, hon somnade om medans jag var på toan.

Fick brev idag från f-kassan, är lagom glad kan ja ju säga.. :/  J flyttade ut den 29e juli, men  gah ( hade egentligen inte tänkt ta upp sånt här men nu är det  bara för mycket), men eftersom han inte adressändrade och fixade folkbokföringen på rätt sätt, så  fortsatte ju hans post komma hit och nu så går inte  f-kassan med och fixa underhållet för augusti då han inte blev folkbokförd på nya adressen förrän den 12e aug. Blir så sne..  så nu hoppas jag att han betalar  för augusti till mig eller det är ju faktiskt till Felicia om man säger så.

Men för september blev det godkänt iallafall..

Är så himla tråkigt att det är och har blivit som det blev.. men rätt ska ju vara rätt right?

Så nu har jag fått det ur mig var så jäkla nöjd över att jag hunnit med en massa idag på förmiddagen så fick man det dära brevet som en smäll på käften, det är så mycket annat också men som är för privat.

Idag fyller Felicias kusin Meja 2 år!! Hurra hurra :) Så imorgon blir det att åka till stockholm och fira henne, åh vad det ska bli roligt!

Måste snart väcka Felicia, hon somnade mitt i maten nu strax innan jag började skriva detta inlägget, hon får inte sova mer än 20 minuter till max! För annars somnar hon aldrig ikväll.. Jag måste försöka få henne att mer rätt tider på dygnet, ja jag vet hon är bara 4 månader, men bättre om hon somnar tidigt på kvällarna och  vaknar vid 7 på mornarna, då skulle jag bli kalasglad! Hihi, ja menar man hinner precis ingenting på kvällarna, för jag ska inte låta henne vara med och vara upp när hon är pigg när hon egentligen ska sova, vill ju få lite rutin på det hela.

Det ändrar ju sig från vecka till vecka, men sen hoppas jag att det ska gå mer som på sova från 19-07 nu hade hon en lång period då hon sov från kl 22 till  ca 7-8 och åt en sväng och var vaken och sen somnade om efter 1-2 timmar och sov som middag.

men det funkar inte om hon somnar tidigast kl 23 och kanske fortsätter och vara vaken fram till halv 2 på natten då blir man ju lite  småtrött, i och med då har jag försökt att få henne att sova sen 19.30 ungefär ^^

Älskar min lilla Felicia <3 SÅ mycket!!



Hon ser lite rolig ut där på bilden hon brukar som "prutta/brumma" med munnen samtidigt som hon tittar på sin hand så att ögonen går i kors, ser så himla gulligt ut!

Det regnade ute igår när vi tog en promenad, så jag trotsade regnvädret! Var skönt och komma iväg en sväng.

Ha det så gott //Caroline

Kommentarer
Postat av: pillan

så söt hon är flisan..hade ju tänkt bjuda hem er idag men både jag och wilma e sjuka nu så vi bara slappar o tar igen oss men kan ju höra av mig när vi e pigga igen..kram

2009-09-04 @ 16:07:39
Postat av: Lena Pettersson

Hej du

Ta bara och prata med J, jag hoppas att det löser sig :)

Är ju till flisan ju :)

Här kommer det ingen baby... :( Besviken jo det är jag...

Men det är bara att härda ut :)

Hoppas ni får en trevlig resa till Stockholm

Kram på er

2009-09-04 @ 19:28:11

Innan du kommenterar:
♥ Varken skitkommentarer eller reklam publiceras, så välj dina ord noga.
♥ Glöm inte att följa min blogg på bloglovin
bloglovin

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Blogg eller Hemsida:

Ditt Spår:

Trackback
RSS 2.0