Vi blev utsövda.

Igår gick det ju åt helsike med att skriva bloggen, ska göra som Sofie tipsade om spara  vart eftersom hela tiden utifall att det blir som igår, då förlorar man ju inte allt i ett svep.

Igår vaknade jag vid halv 6 tiden och kunde inte somna om  eller jo jag lyckades somna om en timme sådär sen vaknade Felicia och väckte mig och ville ha mat, gav henne mat och sen ville hon sova vidare, så la ner henne i sin säng, och jag satte mig vid datorn en stund, och fixade frukost och gjorde mig i ordning, sen var det ju dags att göra Felicia i ordning och ge henne mat igen, för strax efter kl 10 skulle mormor komma förbi och hämta upp oss, för att vi skulle till bvc.

Väl där var det frid och fröjd till en början, vägningen gick jättebra och Flisan protesterade nästan inget alls,  5875gram väger hon nu! Min stora fina tös.

Sen när hon skulle mätas så gick det lite sämre då blev hon sur! 62,5 cm lång är hon iallafall.

Min lilla tjeja fortsatte skrika för full hals när huvudomfånget också skulle mätas kommer inte ihåg vad det var, tror det var 40,9 cm eller något sådant, men gick faktiskt och tittade nu  och det stämde.

Var tvungen och trösta Felicia som  var så ledsen, hon var väldigt trött också, för det var vid den tiden hon egentligen brukar ha sin sovstund.

Sen när hon hade fått äta lite emellan så var det dags för sprutorna, en i varje ben, då blev hon ledsen igen när jag satte henne upp,  det var inte för sprutorna utan för att hon inte fick ligga och tutta som hon skrek så dant.

När vi var klara på bvc så åkte vi till centrum och köpte aldevon suppar och tvättcreme till flisan, sen gick vi in en sväng på mingla, mormor hittade ett par jättefina jeans och en top som satt jättebra.

Sen åkte vi hem till oss och åt grillad kyckling med potatissallad och grekisk sallad till lunch, mums så gott det var tack mamma!


Trodde det skulle bli en besvärlig kväll igår, med risk för feber osv, men icke, det gick så bra så, hon var lite varm igår kväll  men inte högre än 37,9 så det var ju bra, vi somnade i min säng strax efter klockan 22, jag vaknade vid halv ett i natt och lyfte över henne i sin säng, hon sov vidare utan några problem.

Jag vaknade vid halv 8 imorse och var förvånad över att Felicia inte hade väckt mig, hon sov så gott.
Jag låg och drog mig till halv 9 sen tyckte jag det var bäst att jag gick upp.
Felicia var jag däremot tvungen att väcka, och ååå så glad hon blev när hon öppnade ögonen hihi.

Nu ligger hon och sover igen efter att jag har klätt henne och gett na mat ett par gånger.

Ska strax börja skala lite potatis. Men nu har jag iallafall uppdaterat rätt skapligt hihi.


//Caroline

Kommentarer
Postat av: Fia

Tiden går fort, helt plötsligt så står de där skitungarna och säger åt en att hålla käften för att man bara tjatar och tjatar och tjatar. Jag lovar att jag saknar den där åldern när de var så små och bara kunde sitta och gosa hela tiden.. I alla fall just nu. :)



2009-08-04 @ 11:36:19
URL: http://lusth.blogspot.com

Innan du kommenterar:
♥ Varken skitkommentarer eller reklam publiceras, så välj dina ord noga.
♥ Glöm inte att följa min blogg på bloglovin
bloglovin

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Blogg eller Hemsida:

Ditt Spår:

Trackback
RSS 2.0