Felicia börjar bli stor!

Uj vad den här dagen har gått riktigt fort!
Det började med att vi tog lite granna sovmorgon, sen var det bara att sätta fart för att göra oss i ordning, eller ja Felicia sov jue under tiden jag gjorde mig i ordning.

Klockan 12 hade vi tid på bvc, jag och Felicia var på plats redan kvart i, så himla skönt att slippa stressa, jag är en sån typ som emellanåt kan vara på plats nästan en timme före utsatt tid, för jag fullkomligt hatar att komma försent, för det är så pinsamt.

Väl där så tyckte Felicia att det inte var så kul att bli avklädd för att bli vägd och mätt men hur som helst så väger hon 6310 gram och är 64 cm lång, hon har planat av sin viktkurva en aning, det var lite som jag misstänkte för hon ska äta konstant på mig särskilt på kvällarna, och jag får riktigt ont då med, så hon behöver få i sig lite extra, det var okej att hon kan börja med smakportioner och gröt, så idag har hon fått testa lite mosad potatis, hon smakade, men det såg inte ut som att hon älskade det ^^  Klart hon tycker det var något konstigt hon fick i munnen hihi.

Gröt ska vi testa om någon dag eller 2, så det inte blir för snabbt med det. Sen pratade bvc ssk med mig om amningen då, att det kan vara bra att försöka med tillägg på kvällen så hon blir mer nöjd och kan komma till ro fortare.

Testade med lite ersättning  efter att hon hade sovit en kort sväng, det gick sådär, hon fatta inte så mycket att hon skulle suga och svälja så hon fick bröstet en sväng emellan, sen fattade hon att suga på flaskan så ca 20ml drack hon tror jag, mer kan man inte begära då det är så himla nytt för henne. Nu sover hon i sin säng, och jag tror hon sover för natten nu, för hon var så himla trött sista svängen hon var uppe.

Det sista skulle jag inte sagt, hon vaknade :)



//Caroline

Kommentarer
Postat av: Femma

Hej finis!

När jag ville att Lovis skulle ta flaskan fick jag köpa såna här nappar till som typ liknade bröstvårtor. Eller, dom är ju inte ett dugg lika, men tydligen så ska det kännas lite likt i munnen. Du kan ju låta Felicia testa om du vill?

Jag vill så gärna träffa er snart!!

Skulle vara kul också om vi kunde ses & Sofia & Amanda kunde vara med så jag & Lovis får träffa dom också!

Puss & Kram!

2009-08-25 @ 09:51:27
Postat av: pillan

min lilla tjeja ska oxå äta på mig konstant man får ju skapligt ont med..



tillägg är det välling eller??

vi ska till bvc på torsdag ska bli spännande..kram

2009-08-25 @ 18:36:48
URL: http://lovelychild.blogg.se/
Postat av: Hanna

gud vilken söt dotter du har!! ^^ hur gammal är hon??



kram H



passar på att tipsa om min nystartade tävling oxå : http://hannaofsweden.se/2009/august/sobea-tavling.html

2009-08-25 @ 20:29:54
URL: http://hannaofsweden.se

Innan du kommenterar:
♥ Varken skitkommentarer eller reklam publiceras, så välj dina ord noga.
♥ Glöm inte att följa min blogg på bloglovin
bloglovin

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Blogg eller Hemsida:

Ditt Spår:

Trackback
RSS 2.0